fredag den 10. februar 2017

Tegne i sneen

Nu starter vinterferien, og der ligger sne!!! Det kalder jo på at tegne på en helt ny måde: Tegne i sneen.

I ugens løb har mine billedskolehold tegnet vinterhaver og afskyelige snemænd ude under åben himmel.

For at skåne miljøet, har vi brugt frugtfarve fortyndet med vand. Jeg hælder en flaske frugtfarve over i en halvliters flaske og fylder op med vand. Derefter hælder jeg den fortyndede frugtfarve i små plastikflasker som har en lille tud. Til mine hold på 13-15 elever har jeg brugt 4 flasker frugtfarve pr. hold - svarende til 2 liter fortyndet farve. Vores "tud-flasker" er små og købt hos Creativ Company.

Det lille, overskuelige projekt lægger op til samtaler om land-art og flygtigheden i værker af den karakter.

Når man tegner i sneen, kan man arbejde både i lille og stor skala.

Rigtig god fornøjelse!  







  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar